Bibliografia: Polskie monografie filmoznawcze w otwartym dostępie

Biskupski, Łukasz, Miasto atrakcji: Narodziny kultury masowej na przełomie XIX i XX wieku, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2013. [LINK1]

Budzik, Justyna, Filmowe cuda i sztuczki magiczne: Szkice z archeologii kina, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2015. [LINK1]

Citko, Katarzyna, Filmowy świat Pedra Almodovara: Uniwersum emocji, Trans Humana, Białystok 2007. [LINK1]

Demby, Łucja, Harmonia świata: Twórczość filmowa Nikity Michałkowa, Rabid, Kraków 2009. [LINK1]

Demby Łucja, Poza rzeczywistością: Spór o wrażenie realności w historii francuskiej myśli filmowej, Rabid, Kraków 2002. [LINK1]

Durys, Elżbieta, Amerykańskie popularne kino policyjne 1970-2000, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013. [LINK1]

Głownia, Dawid, Początki kina w Japonii na tle przekształceń społeczno-politycznych kraju, Oficyna Wydawnicza ATUT, Wrocław 2020. [LINK1] [LINK2]

Głownia, Dawid, Sześć widoków na kinematografię japońską. Kulturowe, społeczne, polityczne i instytucjonalne konteksty kina, Wydanie II, Stowarzyszenie Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”, Wrocław 2016. [LINK1] [LINK2]

Godzic, Wiesław, Film i metafora: Pojęcie metafory w historii myśli filmowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1984. [LINK1]

Godzic, Wiesław, Film i psychoanaliza: Problem widza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1991. [LINK1]

Guzek, Mariusz, Co wspólnego z wojną ma kinematograf?: Kultura filmowa na ziemiach polskich w latach 1914-1918, Wydawnictwo Uniwersyteckie Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2014. [LINK]

Helman, Alicja, Nawiedzony przez obrazy: Twórczość filmowa Tiana Zhuangzhuanga, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016. [LINK1]

Hołobut, Agata; Woźniak, Monika, Historia na ekranie: Gatunek filmowy a przekład audiowizualny, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2017. [LINK1]

Kamińska, Magdalena, Upiór w kamerze: Zarys kulturowej historii kina grozy, Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2016. [LINK1]

Klejsa, Konrad, Pamięć lat nazizmu w niemieckim filmiwe fabularnym lat 1946-1965, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015. [LINK1]

Kłys, Tomasz, Od Mabusego do Goebbelsa. Weimarskie filmy Fritza Langa i kino niemieckie do roku 1945, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013. [LINK1]

Kolasińska, Iwona, Kobieta i demony: O widzu horroru filmowego, Rabid, Kraków 2003. [LINK1]

Kolasińska-Pasterczyk, Iwona, Piekła Luisa Buñuela: Wokół problematyki sacrum i profanum, Rabid, Kraków 2007. [[LINK1]

Lewicki, Arkadiusz, Seks i Dziesiąta Muza: Erotyzm, relacje intymne i wzorce genderowe w kinie przedkodeksowym (1894-1934), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011. [LINK1]

Loska, Krzysztof, Encyklopedia filmu science fiction, Rabid, Kraków 2004. [LINK1]

Loska, Krzysztof, Kenji Mizoguchi i wyobraźnia melodramatyczna, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012. [LINK1]

Loska, Krzysztof, Poetyka filmu japońskiego. Tom 1, Rabid, Kraków 2009. [LINK1]

Loska, Krzysztof, Tożsamość i media: O filmach Atoma Egoyana, Rabid, Kraków 2006. [LINK1]

Maszewska-Łupniak, Monika, Rzeczywistość filmowa Stanisława Różewicza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009. [LINK1]

Miczka, Tadeusz, Inspiracje plastyczne w twórczości filmowej i telewizyjnej Andrzeja Wajdy, Uniwersytet Śląski, Katowice 1987. [LINK]

Miczka, Tadeusz, Słownik pojęć filmowych. T. 9: Ruch, czas, przestrzeń, montaż, Wydawnicywo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 1998. [LINK]

Miczka, Tadeusz, Wielkie żarcie i POSTmodernizm: O grach intertekstualnych w kinie współczesnym, Uniwersytet Śląski, Katowice 1992. [LINK]

Pitrus, Andrzej, Dotykając lustra: Melodramaty Douglasa Sirka, Rabid, Kraków 2006. [LINK1]

Pitrus, Andrzej, Gore, seks, ciało, psychoanaliza: Pułapka interpretacyjna, Oficyna Wydawnicza ER, Siedlce 1992. [LINK1]

Pitrus, Andrzej, Kino kultu, Rabid, Kraków 1998. [LINK1]

Pitrus, Andrzej, Nam niebo pozwoli: o filmowej i telewizyjnej twórczości Todda Haynesa, Rabid, Kraków 2004. [LINK1]

Pitrus, Andrzej, Porzucone znaczenia: Autorzy amerykańskiego kina niezależnego przełomu wieków, Rabid, Kraków 2010. [LINK1]

Plesnar, Łukasz A., Twarze westernu, Rabid, Kraków 2009. [LINK1]

Przywalny, Dawid, Mit Batmana jako obraz współczesnej Ameryki: Analiza filmowych adaptacji komiksu (1989-2012), BookOne, Kraków 2014. [LINK1]

Radkiewicz, Małgorzata, Młode wilki polskiego kina: Kategoria gender a debiuty lat 90., Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006. [LINK1]

Stachówna, Grażyna, Niedole miłowania: Ideologia i perswazja w melodramatach filmowych, Rabid, Kraków 2001. [LINK1]

Stańczyk, Marta, Czas w kinie: Doświadczenie temporalne w „Slow Cinema”, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2019. [LINK1]

Syska, Rafał, Film i przemoc: Sposoby obrazowania przemocy w kinie, Rabid, Kraków 2003. [LINK1]

Syska, Rafał, Zachować dystans: Filmowy świat Roberta Altmana, Rabid, Kraków 2008. [LINK1]

Włodek, Roman, 100 lat Marzenia: Historia kina w Tarnowie, Tarnowskie Centrum Kultury, Tarnów 2013. [LINK1]

Wojnicka, Joanna, Świat umierający: O późnej twórczości Luchino Viscontiego, Rabid, Kraków 2001. [LINK1]

Zwierzchowski, Piotr, Kino nowej pamięci: Obraz II wojny światowej w kinie polskim lat 60, Wydawnictwo Uniwersyteckie Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2013. [LINK]

Dodaj komentarz