[Wideo] Renesans i światowy sukces koreańskiego kina w XXI wieku

W kwietniu 2021 roku zakończył się cykl popularyzatorskich prelekcji i rozmów „Fenomeny popkultury” organizowany we współpracy między Dolnośląską Biblioteką Publiczną im. Tadeusza Mikulskiego we Wrocławiu i Stowarzyszeniem Badaczy Popkultury i Edukacji Popkulturowej „Trickster”. Nim jeszcze odbyło się ostatnie spotkanie, zaczęliśmy planować kolejny cykl prelekcji, tym razem poświęconych kinu południowokoreańskiemu.

Pierwsza prelekcja z cyklu „Spotkania z koreańskim kinem popularnym” odbyło się online 1 czerwca 2021 roku, a poświęcona była renesansowi i światowym sukcesom kina południowokoreańskiego w XXI wieku.

A zapowiadaliśmy ją tak:

Pierwsze spotkanie z cyklu „Spotkania z koreańskim kinem popularnym” będzie poświęcone renesansowi i światowemu sukcesowi koreańskiego kina w XXI wieku. Uczestniczki i uczestniczy spotkania usłyszą m.in. czym jest hallyu i jak wiąże się z kinem, co oznacza termin „koreański blockbuster” i jaki film uznaje się za pierwszą produkcję tego typu, czym jest Pokolenie 386 i jaką rolę odegrało w rozwoju południowokoreańskiego kina, co właściwie oznacza określenie „komercyjni autorzy”, jakie filmy cieszyły się popularnością na południowokoreańskich ekranach na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat i jak tamtejsze kino popularne wiąże się z polityką władz Korei Południowej.

Jeśli temat Was zainteresował, to zapis prelekcji możecie obejrzeć poniżej.

Jedna myśl na temat “[Wideo] Renesans i światowy sukces koreańskiego kina w XXI wieku

  1. Od poczatku XXI wieku Korea Poludniowa stala sie glownym eksporterem kultury popularnej i turystyki, aspektow, ktore staly sie istotna czescia rozkwitajacej gospodarki. Rosnaca popularnosc koreanskiej popkultury w wielu czesciach swiata sklonila rzad Korei Poludniowej do wspierania swoich przemyslow kreatywnych poprzez subwencje i dofinansowania dla startupow, jako forme „soft power”, i w celu zostania jednym z najwiekszych na swiecie eksporterow kultury, niszy zdominowanej przez Stany Zjednoczone przez prawie sto lat Znaczna czesc sukcesu koreanskiej fali zawdziecza po czesci rozwojowi uslug spolecznosciowych i internetowych platform udostepniania wideo, takich jak YouTube, ktore pozwolily koreanskiemu przemyslowi rozrywkowemu dotrzec do znacznej zagranicznej publicznosci. Wykorzystanie tych srodkow w ulatwilo promowanie, dystrybucje i konsumpcje roznych form rozrywki (i w szczegolnosci K-popu) przyczyniajac sie do gwaltownego wzrostu ich popularnosci na calym swiecie od polowy lat 2000–2009

Dodaj komentarz