Spośród licznych funkcjonalności Internet Archive największą bodaj popularnością cieszy się usługa Wayback Machine, pozwalająca na przeglądanie zawartości stron internetowych z różnych okresów ich funkcjonowania.
Możliwości, jakie daje Wayback Machine, są ogromne. Usługę można wykorzystać w wielu poważnych celach – społecznych, politycznych, naukowych etc. Można też użyć jej do przeglądania nieistniejących już strony internetowych, stanowiących element kampanii promocyjnych wchodzących do kin filmów.
Taką funkcję pierwotnie pełniła działająca do dziś strona mortalkombat.com, powstała jako narzędzie promocji filmu Mortal Kombat 2: Unicestwienie (Mortal Kombat: Annihilation, 1997, John R. Leonetti).
Pamiętacie ten film? Jakaż to była piękna katastrofa! Ale i na jego stronie internetowej działy się magiczne rzeczy. A przynajmniej jedna magiczna rzecz – prezentowany na ilustracjach poniżej apel twórców do fanów.
Apel został wystosowany tuż po premierze filmu, kiedy do jego twórców zaczęło docierać, że prawdopodobnie wykonali nim fatality na filmowej odnodze franczyzy. Czegoż tam nie ma?
Namawianie fanów, by ponownie wybrali się na film do kina – jest. Zachęta do obejrzenia filmów w postaci konkursu z nagrodami – jest. Rozpaczliwa próba zaklinania rzeczywistości – jest. Jest i długaśna wyliczanka rzeczy, które sprawiają, że Mortal Kombat 2: Unicestwienie to świetny film – na przykład „racjonalne wyjaśnienie” fatality Sonyi.
Crème de la crème apelu to jednak prośba do fanów, by ci napisali twórcom, co chcieliby zobaczyć w kolejnych filmach i serialach w świecie Mortal Kombat. A wszystko to w kontekście filmu, który krytykowano m.in. za to, że jest skleconym bez ładu i składu fanserwisem.
Niezwykłe.
Wpis pojawił się na fanpejdżu 23 marca 2019 roku.