„My Favorite Thing is Monsters”, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
Jacques-Louis David, Napoleon przekraczający Przełęcz Świętego Bernarda w 1800 roku, (Bonaparte franchissant le Grand-Saint-Bernard), 1801.
„Batman: The Dark Knight Returns”, nr 4, 1986, scen. i rys. Frank Miller, tusz Klaus Janson.
„Grandville”, t. 1, 2009, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Francisco Goya, Brat Pedro strzela do El Maragato, gdy jego koń ucieka, ok. 1806.
My Favorite Thing is Monsters, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
My Favorite Thing is Monsters, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
Antonio Canova, Wenus Zwycięska (Venus Victrix), 1808.
O tym, jak górnik Maślok kramarzył ze Skarbnikiem, „Relax”, nr 1, 1976, scen., rys. i tusz Bogusław Pawłowski.
Jacques-Louis David, Napoleon w swoim gabinecie (Napoléon dans son cabinet de travail aux Tuileries), 1812.
„Grandville”, t. 1, 2009, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Francisco Goya, Trzeci maja 1808 (El tres de mayo de 1808 en Madrid), 1814.
Ballades pour un voyou, 1979, scen. Frank, rys. i tusz Gold.
Nostradamus, „Cairo”, nr 59, 1989, scen. Francisco Pérez Navarro, rys. i tusz. Jordi Sempere.
„El ángel de Notre-Dame”, t. 1: Mecánico del tiempo, 1998, scen. W. H. Rosencrantz, rys. i tusz Daniel Torres.
„Mortadelo y Filemon”, t. 181: El dos de Mayo, 2008, scen. Francisco Ibáñez i André Höchemer, rys. i tusz Francisco Ibáñez.
Hokusai, Sen żony rybaka (Tako to ama), ok. 1814.
Children of the Future, Son of Heavy Metal, 1984, scen., rys. i tusz Paolo Serpieri.
Informe sobre ciegos, 1993, scen. Ernesto Sábato, rys. i tusz Alberto Breccia.
Caspar David Friedrich, Wędrowiec nad morzem mgły (Der Wanderer über dem Nebelmeer), 1818.
„Moonshadow”, nr 1, 1985, scen. J. M. DeMatteis, rys. i tusz Jon J. Muth.
„Moonshadow”, nr 2, 1985, scen. J. M. DeMatteis, rys. i tusz Jon J. Muth.
„Mary la noire”, t. 1, Les trépassés, 1995, scen. Rodolphe, rys. i tusz Florence Magnin.
„Voies du Seigneur”, t. 1: 1066 – Hastings, 2009, scen. Fabrice David, Grégory Lassablière, rys. Jaime Calderón.
„Le ragazze del Pillar”, t. 1, 2019, scen. Teresa Radice, rys. i tusz Stefano Turcioni.
An Unfortunate Bargain, „Lucifer”, vol. 4: The Devil at Heart, 2020, scen. Dan Watters, rys. i tusz Brian Level.
„Nightwing”, nr 88, 2022, scen. Tom Taylor, rys. i tusz Bruno Redondo.
Moon Deer, 2022, scen. rys. i tusz Yoann Kavege.
Théodore Géricault, Tratwa Meduzy (Le Radeau de La Méduse), 1818-1819.
„Astérix”, t. 10: Astérix légionnaire, 1967, scen. René Goscinny, rys. i tusz Albert Uderzo.
Pravda: La survireuse, 1968, scen. Guy Peellaert i Pascal Thomas, rys. i tusz Guy Peellaert.
„Philémon”, 1: Philémon et le Naufragé du A, 1972, scen., rys. i tusz Fred.
JLA: Earth 2, 2000, scen. Grant Morrison, rys. i tusz Frank Quitely.
„De Cape et de Crocs”, t. 8: Le maître d’armes, 2007, scen. Alain Ayroles, rys. i tusz Jean-Luc Masbou.
„Grandville”, t. 3: Bête Noire, 2012, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Francisco Goya, Saturn pożerający własne dzieci (Saturno devorando a un hijo), 1819-1823.
„The Spectre”, nr 61 , 1998, scen. John Ostrander, rys. i tusz Tom Mandrake.
„Hellblazer”, nr 217, 2006, scen. Denise Mina, rys. i tusz Leonardo Manco.
„B.P.R.D.: Killing Ground”, nr 2, 2007, scen. Mike Mignola i John Arcudi, rys. i tusz Guy Davis.
„Immortal Hulk”, nr 19, 2019, scen. Al Ewing, rys. Joe Bennett, tusz Ruy José i Belardino Brabo.
„Lucifer”, nr 11, 2019, scen. Dan Watters, rys i tusz Max Fiumara, Leomacs.Bogowie, „Doom Pipe”, nr 5, 2019, scen. Henryk Glaza, rys. i tusz Henryk Glaza, Tomasz Kaczkowski.
Dear Mazikeen, „Lucifer”, vol. 4: The Devil at Heart, 2020, scen. Dan Watters, rys. i tusz Max Fiumara.
Dear Mazikeen, „Lucifer”, vol. 4: The Devil at Heart, 2020, scen. Dan Watters, rys. i tusz Max Fiumara.
„West Coast Avengers”, nr 7, 2025, scen. Gerry Duggan, rys. i tusz Danny Kim.
Francisco Goya, Dwie staruchy jedzące zupę (Dos viejos comiendo sopa), 1819–1823.
Dear Mazikeen, „Lucifer”, vol. 4: The Devil at Heart, 2020, scen. Dan Watters, rys. i tusz Max Fiumara.
Francisco Goya, Dwaj starcy (Dos viejos), 1819-1823.
Hellboy: In the Chapel of Moloch, 2008, scen., rys. i tusz Mike Mignola.
Francisco Goya, Bójka na kije (Duelo a garrotazos), 1820-1823.
Dear Mazikeen, „Lucifer”, vol. 4: The Devil at Heart, 2020, scen. Dan Watters, rys. i tusz Max Fiumara.
William Blake, Urizen stwarzający świat (The Ancient Days), 1824.
„Thor”, nr 203, 1972, scen. Gerry Conway, rys. John Buscema, tusz Vince Colletta.
Caspar David Friedrich, Morze lodu (Das Eismeer), 1824.„Thanos Rising”, nr 5, 2013, scen. Jason Aaron, rys. Simone Binachi, tusz Simone Bianchi i Riccardo Pieruccini.
Eugène Delacroix, Wolność wiodąca lud na barykady (La Liberté guidant le peuple), 1830.
Nostradamus, „Cairo”, nr 59, 1989, scen. Francisco Pérez Navarro, rys. i tusz. Jordi Sempere.
„Grandville”, t. 1, 2009, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
„Ms Marvel”, nr 13, 2017, scen. G. Willow Wilson, rys. i tusz Mirka Andolfo.
„Fantastic Four”, nr 1, 2018, scen. Dan Slott, rys. Sara Pichelli, tusz Sara Pichelli i Elisabetta D’Amico.
Hokusai, Wielka fala w Kanagawie (Kanagawaoki namiura), ok. 1830-1833.
„Les Aventures de Tintin”, t. 4: Les Cigares du pharao, 1934, scen., rys. i tusz. Hergé.
„Strange Tales”, nr 157, 1967, scen., rys. i tusz Jim Steranko.
La horde folle, „Pif Gadget”, nr 7, 1969, scen. Roger Lécureux, rys. i tusz André Chéret.
„Astérix”, t. 22: La Grande traversée, 1975, scen. René Goscinny, rys. i tusz Albert Uderzo.
„4 Kids Walk Into a Bank”, nr 1, 2016, scen. Matthew Rosenberg, rys. i tusz Tyler Boss.
„The Well”, 2022, scen. Jake Wyatt, rys. i tusz Choo.
George Cruikshank, Hern (Herne the Hunter) 1843.„Hellboy: The Wild Hunt”, nr 1, 2008, scen. Mike Mignola, rys. i tusz Duncan Fegredo.
„Blake et Mortimer”, t. 22: L’onde Septimus, 2013, scen. Jean Dufaux, rys. i tusz Antoine Aubin i Étienne Schréder.
Eugène Delacroix, Lew atakujący arabskiego jeźdźca, 1849-1850.My Favorite Thing is Monsters, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
Eugène Isabey, Katastrofa morska, 1850-1855.
My Favorite Thing is Monsters, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
Jean-Léon Gérôme, Portret kobiety, 1851
„My Favorite Thing is Monsters”, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
John Everett Millais, Ofelia (Ophelia), 1851-1852.
„Classics Illustrated”, nr 5: Hamlet, 1990, scen. Steven Grant, rys. i tusz Tom Mandrake.
„Giuseppe Bergman”, t. 4: A riveder le stelle, 1998, scen., rys. i tusz. Milo Manara.Panorama-tō Kitan, 2008, scen., rys. i tusz Suehiro Maruo.Le Portrait de Dorian Gray, 2008, scen., rys. i tusz Stanislas Gros.„Grandville”, t. 5: Force Majeure, 2017, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Slaine: Dragontamer Part 1, „2000 AD”, nr 2212, 2020, scen. Pat Mills, mal. Leonardo Manco.
Za zwrócenie mi uwagi na ten komiks dziękuję Michałowi Kondrackiemu.
William Holman Hunt, Przebudzone sumienie (The Awakening Conscience), 1854.
„Grandville”, t. 4: Nöel, 2014, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Jean-Leon Gerome, Przyjęcie syjamskich ambasadorów przez cesarza Napoleona III, 1861.
„Les voleurs d’Empires”, t. 3: Un sale métier, 1996, scen. Jean Dufaux, rys. i tusz Martin Jamar.
„Meurtres Fatals”, t. 2: 002, scen., rys. i tusz. Maëster, 1999.
Augustus Leopold Egg, Towarzyszki podróży (The Travelling Companions), 1862.
„Grandville”, t. 1, 2009, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Édouard Manet, Śniadanie na trawie (Le Déjeuner sur l’herbe), 1863.
„Superdupont”, t. 2: Amour & forfaiture, 1980, scen. Gotlib i Jacques Lob, rys. i tusz Jean Solé.„Aquablue”, t. 2: Planète Bleue, 1989, scen. Thierry Cailleteau, rys. i tusz Olivier Vatine.
„Le Vent dans les saules”, t. 1: Le Bois sauvage, 1996, scen., rys. i tusz. Michel Plessix.
„Giuseppe Bergman”, t. 4: A riveder le stelle, 1998, scen., rys. i tusz. Milo Manara.„Giuseppe Bergman”, t. 4: A riveder le stelle, 1998, scen., rys. i tusz. Milo Manara.
Édouard Manet, Olimpia (Olympia), 1863-1865.
Le avventure di Max Fridman: Rapsodia Ungherese, 1982, scen., rys. i tusz. Vittorio Gairdino.
„Grandville”, t. 3: Bête Noire, 2012, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
„L’impudence Des Chiens”, 2022, scen. Aurélien Ducoudray, rys. i tusz Nicolas Dumontheuil.
René Magritte, Syn człowieczy (Le fils de l’homme), 1964.
„Batman and Robin”, nr 26, 2011, scen. David Hine, rys. i tusz Greg Tocchini.
Gustave Doré, Scena alpejska, 1865.
My Favorite Thing is Monsters, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.
Ford Madox Brown, Praca (Work), 1865.
„Grandville”, t. 3: Bête Noire, 2012, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
„Grandville”, t. 3: Bête Noire, 2012, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
Georges Seurat, Niedzielne popołudnie na wyspie Grande Jatte (Un dimanche après-midi à l’Île de la Grande Jatte), 1884-1886.
„Grandville”, t. 3: Bête Noire, 2012, scen., rys. i tusz Bryan Talbot.
„Chimère(s) 1887”, t. 2: Dentelles écarlates, 2012, scen. Christophe Arleston i Melanÿn, rys. i tusz Vincent.
My Favorite Thing is Monsters, vol. 1, 2017, scen., rys. i tusz Emil Ferris.Ilij Riepin, Car Iwan Groźny i jego syn Iwan 16 listopada 1581 roku (Iwan Groznyj i syn jego Iwan. 16 nojabria 1581 goda), 1885.
„The One Hand”, nr 5, 2024, scen. Ram V, rys. i tusz Laurence Campbell.
Arnold Böcklin, Wyspa umarłych (Die Toteninsel), wersja piąta, 1886.
„Les cités obscures”, t. 1, Les Murailles de Samaris, 1983, scen. Benoît Peeters, rys. i tusz François Schuiten.
L’Archiviste, 1987 scen. Benoît Peeters, rys. i tusz François Schuiten.„Blood: A Tale”, nr 4, 1987, scen. J. M. DeMatteis, mal. Kent Williams.
Za zwrócenie mi uwagi na ten komiks dziękuję Ireneuszowi Pietryce.
The Call of Cthulhu, The Starry Wisdom: A Tribute to H. P. Lovecraft, 1994, scen. rys. i tusz John Coulthart.The Call of Cthulhu, The Starry Wisdom: A Tribute to H. P. Lovecraft, 1994, scen. rys. i tusz John Coulthart.
„Mary la noire”, t. 2, Passe de l’au-delà, 1997, scen. Rodolphe, rys. i tusz Florence Magnin.
„Giuseppe Bergman”, t. 4: A riveder le stelle, 1998, scen., rys. i tusz. Milo Manara.„Giuseppe Bergman”, t. 4: A riveder le stelle, 1998, scen., rys. i tusz. Milo Manara.
Panorama-tō Kitan, 2008, scen., rys. i tusz Suehiro Maruo.
The City in the Sea, „Dark Horse Presents”, nr 9, 2012, scen., rys. i tusz Richard Corben.