Jak tam z Twoją znajomością światowego kina z 1940-1975? Wiesz coś, o japońskiej nowej fali? A czechosłowackiej? Pamiętasz „La Stradę”? Znasz filmografię Pasoliniego?
A może po prostu chcesz zmierzyć się z quizem poświęconym temu zagadnieniu? Jeśli tak, to zapraszam.
Results
Brawo! Z pewnością wiesz więcej o światowym kinie z lat 1940-1975 niż niedzielny widz. Jeśli udało Ci się udzielić poprawnych odpowiedzi na przynajmniej 15 pytań, wiesz o nim więcej niż przeciętny student filmoznawstwa. A jeżeli Twój wynik mieści się w przedziale od 18 do 20 punktów, to weź udział w jakimś konkursie z wiedzy o filmie z nagrodami, bo masz bardzo duże szanse na zwycięstwo.
Adam Garbicz spogląda na ciebie ze smutkiem. Lepiej odśwież podręczniki do historii kina. Ale nie martw się – następnym razem pójdzie lepiej. A ile wartych uwagi filmów możesz wpisać do notatnika, by obejrzeć po raz pierwszy lub odświeżyć…

#1. Do którego z poniższych nurtów w światowym kinie zalicza się film „Kobieta z wydm”?

#2. Do którego z poniższych nurtów w światowym kinie zalicza się film „Złodzieje rowerów”?

#3. Do którego z poniższych nurtów w światowym kinie zalicza się film „Sklep przy głównej ulicy”?

#4. Do którego z poniższych nurtów w światowym kinie zalicza się film „Sportowe życie”?

#5. Do którego z poniższych nurtów w światowym kinie zalicza się film „Swobodny jeździec”?

#6. Do którego z poniższych nurtów w światowym kinie zalicza się film „Wspaniałość Ambersonów”?

#7. „La Strada”, „Portret rodzinny we wnętrzu”, „Sklep przy głównej ulicy”, „Wspaniałość Ambersonów”, „Złodzieje rowerów” – to pięć tytułów wymienionych w porządku alfabetycznym. Jak wygląda ich układ w kluczu chronoligicznym (od najstarszego do najnowszego)?

#8. Pracą wymagającą posiadanie roweru, którą otrzymuje bohater filmu „Złodzieje rowerów”, jest:

#9. Gdy dostaje ofertę pracy, bohater filmu „Złodzieje rowerów”:

#10. Holly Martins, Amerykanin, który w „Trzecim człowieku” przybył do powojennego Wiednia na zaproszenie Harry’ego Lime’a, był z zawodu

#11. Morderca z „Krętych schodów”, który na swe ofiary upatrzył sobie kobiety z niepełnosprawnościami, zainteresował się Helen ze względu na to, że ta była:

#12. Mordercą w „Krętych schodach” jest:

#13. Pani Lautmanowa, bohaterka „Sklepu przy głównej ulicy”, umiera:

#14. Bohater „Kobiety z wydm” był amatorskim:

#15. Susana Pasolini wcieliła się w „Ewangelii według św. Mateusza” w:

#16. Anioł ukazujący się Józefowi został w „Ewangelii według św. Mateusza” Pasoliniego przedstawiony jako:

#17. W rolę Piero w „Zaćmieniu” wcielił się:

#18. W sekwencji poprzedzającej napisy początkowe „Persony” pojawia się projektor wyświetlający:

#19. Harold, syn Eileen, z którą związał się bohater „Chłodnym okiem”, hodował:
